تحقیفات توسط دانش اموزان عزیز


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




 

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانش آزما و آدرس afserzade.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

مطالب مفید






ایا از وبلاگ من راضی هستی


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 71
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 71
بازدید ماه : 353
بازدید کل : 583014
تعداد مطالب : 175
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1




مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران

<-PollName-> tegories><-CategoryName->

كليك كنيد تا معجزه ان را در سايت خودتان ببينيد

" src="http://1abzaar.ir/abzar/tools/top-page/scrolltopcontrol.js"> <

<

تنظیم فونت

مجله نایت پلاس

نیروگاه هسته ای بوشهر

نیروگاه هسته­ای بوشهر با قدرت 1000MWe اولین نیروگاه هسته­ای کشور می­باشد که طراحی و ساخت آن به قبل از انقلاب اسلامی برمی­گردد. علیرغم کارشکنی­های کشور سازنده، این نیروگاه با همکاری کشور روسیه تکمیل و راه­اندازی شد. نیروگاه هسته­ای بوشهر از فناوری پیچیده­ای برخوردار بوده که در ارتقاء صنایع کشور اهمیت فراوانی دارد. قدرت حرارتی این نیروگاه 3300MWth است که ظرفیت­های تولید برق آن 1000MWe می­باشد. این نیروگاه از نوع PWR (رآکتور با آب تحت فشار) و از نوع روسی VVER است.
خط تولید مجتمع‌های سوخت مجازی راکتور تحقیقاتی IR40 اراک در مجتمع سوخت راکتورهای هسته‌ای اصفهان با توان داخلی راه‌اندازی شد. این کارخانه در حال حاضر با تولید روزانه دو مجتمع سوخت مجازی در حال بهره‌برداری میباشد.

  سوخت مجازی راکتور 40 مگاواتی اراک جهت انجام تست‌های پیش راه‌اندازی راکتور از قبیل تست‌های هیدرولیکی و هیدرودینامیکی، شارژ مجتمع سوخت در راکتور، بارگذاری و تعویض سوخت‌های مصرف شده با سوخت تازه مورد استفاده قرار می‌گیرد. تنها تفاوت این مجتمع‌ها با سوخت اصلی استفاده از قرص‌های سربی به جای قرص‌های اکسید اورانیوم می‌باشد.

مواد و قطعات ورودی به کارخانه تولید مجتمع سوخت شامل غلاف زیرکونیوم، پلاگ‌های فوقانی و تحتانی، قرص‌های سربی، فنر، لوله‌های نازل اکتیو و مرکزی مجتمع سوخت، شبکه نگهدارنده و قطعات استیل می‌باشد. از بین این اقلام کلیه قطعات زیرکونیومی در مجتمع سوخت راکتورهای هسته‌ای اصفهان و قطعات استیل توسط صنایع داخلی ساخته می‌شوند.

    فرآیند تولید مجتمع‌های سوخت شامل دو قسمت اصلی تولید میله‌های سوخت و مونتاژ مجتمع می‌باشد. در قسمت تولید میله‌های سوخت مراحل شستشو و آماده‌سازی کلیه قطعات ورودی و همچنین سایزینگ غلاف‌ها، جوشکاری پلاگ‌های تحتانی، شارژ قرص‌های سربی، مونتاژ فنر، جوش پلاگ‌ فوقانی و انجام کلیه تست‌های میانی و پایانی بر روی میله سوخت انجام می‌شود.

    در قسمت مونتاژ زیرساخت اسکلت اولیه شبکه نگهدارنده و نازل اکتیو به روش جوشکاری، مونتاژ قطعه، شستشو و لاک زنی میله‌های سوخت، شارژ میله‌ها درون اسکلت، مونتاژ قطعات استیل، شستشوی نهایی و انجام تست‌های نهایی مانند ابعادی، اندازه‌گیری لقی، هم راستایی، عبورپذیری، بازرسی چشمی و.... انجام می‌گردد.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 2361
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : afsharzade
ت : چهار شنبه 2 مرداد 1392
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');